torsdag 14. mars 2013

Et hjerte for prikker...





























Hva er det med meg og prikker? Jeg er simpelthen så vanvittig glad i prikker, de virker som en magnet på
meg. Ser jeg et prikkete fat, et tørkle, en kopp.... trekkes jeg mot det umiddelbart.
En gang hadde jeg en hvit sommerkjole med sorte prikker og åpen rygg, har aldri glemt den. På gamle sommerbilder fra Kypros er denne kjolen stadig å finne. Ikke glemmer jeg et keramikk-krus jeg hadde en gang i tiden heller... koboltblå med hvite prikker.. litt sånn skjev, fin og dreid kopp som til slutt datt i gulvet og endte livseilasen der.
Når jeg legger meg om kvelden kryper jeg ned i Ikeas herlige hvit og gråprikkete sengetøy og sukker fornøyd.
Hvordan er det med deg? Er du med i prikke-delegasjonen?

FIN TORSDAGSKVELD!


17 kommentarer:

  1. Hurra for prikker sier jeg bare! :)

    SvarSlett
  2. Hihi ja så absolutt,klarer bare ikkje å fri meg fra prikkedilla og trekkes som deg mot det,er mykje meir prikkete enn stjernete:)
    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Så absolutt, jeg er med i DEN klubben ;-) Har akkurat samme fascinasjon for de fine prikkene. Liker så godt den uroen som vi ser i bakgrunnen der, lekkersmekker! Sover foresten også godt i Ikeas prikkeeventyr for tiden. Snart helg igjen også, her skal vinduene få seg en puss. Verandaen skal måkes og noen stoler skal frem i solveggen! Ha en finfin helg, Kaspara :-) klem

    SvarSlett
  4. Eg er akkurat som deg der:-)Veldig glad i prikker! Klem

    SvarSlett
  5. Oh no, jeg oppdager klar mangel på prikker i interiøret, derimot har jeg mange i klesskapet. Jeg lurer jo litt nå da, på hvorfor det er en sånn skjeiv fordeling. Kanskje et av de prikkete skjørtene må bli til en pute etter denne inspirasjonen? :)

    (Jeg tror jeg skal gå på prikkejakt i morgen. Eller, tenk om jeg er mer en stripejente, kanskje...? Nå har jeg noe å sove på i natt.)

    God kveld til deg, Kaspara! Nydelige prikker!

    SvarSlett
  6. He, he, prikker er aldri feil.
    Blir liksom aldri lei heller:-)

    Klem

    SvarSlett
  7. Oh yeah jeg er med i prikkeklubben o o o o o o =<3 :O)!! Jeg har faktisk lest forskning om akkurat det med prikker versus trekanter at vi mennesker trekkes mer mot den formen enn trekanter. Vi liker rett og slett at ting er litt "runde i kantene". Det er mer rolig å se på, mer behagelig. Men uansett forskning eller ei prikker er og blir kult:O)!

    Så fine prikker du har både på vegg og kopp :O). Kunne godt hatt noen av de prikkene dine hengende her på veggen min:O) KLem fra Neri :O)

    SvarSlett
  8. Elsker polka dots. Min nye barnekolleksjon har innsalg av dottene. Prikker er bra!

    SvarSlett
  9. God kveld Kaspara! Prikker er synonymt med deg,derfor ga jeg deg prikkete sugerør til jul, he he. Håper du har hatt glede av de. Liker selv også prikker, det gjør interiørtilværelsen min med gamle ting mer lekent og lite høytidelig. Ha en fin senkveld. Klem fra M

    SvarSlett
  10. Ja, jeg melder meg inn i klubben, er helt gal etter prikker, tror jeg har vært det bestandig.....Godt å vite at en ikke er aleine...

    SvarSlett
  11. Melder meg inn i klubben, har alltid vært gal etter prikker...

    SvarSlett
  12. Hei Kaspara!
    Prikker er helt topp! Vet ikke helt hvorfor, ,det er liksom bare fint!
    Jeg har et servise, grått med hvite prikker...Og rett foran meg er det jammen et isblått brett med prikker...
    På Kosrsika kjøpte jeg en sommerkjole med prikker...
    Så noen prikker er det også her i huset!
    1000 takk for kommentar på bloggen min her om dagen! Glad for den!
    Våknet opp i dag, til snø.....Masse snø, er ikke klar for mer snø nå...
    Snø eller ikke, Kjempefin helg til deg og dine!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  13. Jeg ELSKER prikker!
    Jeg trodde jeg hadde klart å få en solid overdose av prikker da jeg lagde Westerdals-maskoten min Priorita, som hadde prikkete visuell profil, men neida. Prikkene er med! ;-)

    SvarSlett
  14. er medlem i prikkeklubben her også, selv om jeg egentlig ikke eier så mye prikkete. men alt med prikker jeg finner i butikker kan man nesten være sikker på at jeg faller for. har vurdert det grå/hvite sengetøyet fra ikea, kjøpe det for å sy ting av det.. kanskje jeg skal gjøre det (: GOD dag til deg, her er det nydelig sol :)

    SvarSlett
  15. Jeg er vild med dine prikker:-) OG din lækre stol:-)

    SvarSlett
  16. Jeg er med - helt klart! Med sengeklær, morgenkåpe, håndklær, duker og mere til. Har du forresten fått med deg at Åhlens har tilbud på sengeklær? De har flere fine prikkete utgaver... :) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett