søndag 10. mars 2013

Og om litt er kaffen klar....























































"Livet er ikke det værste vi har, og om litt er kaffen klar",  en strofe fra en dansk sang. Det var nok den jeg hadde i tankene, da den ene snakkeboblen fra Søstrene Grene fikk ordene "Om litt er kaffen klar" og ble hengt på kjøkkenskapet over kaffetrakteren. Nå burde jeg selvfølgelig vist vår eminente kaffetrakter handlet for et par hundrelapper på Coop Obs, ingen avansert kaffemaskin her i huset, nei.
Jeg elsker kaffe, men jeg tror jeg er den minst kaffe-kresne som finnes eller har en sædeles underutviklet gane. Kaffe er liksom kaffe for meg, godt uansett. (Men, Bente... den indiske kaffen du sender meg i blant er hakket bedre enn alle andre..Det skal være sagt.)

HA EN SUPER SØNDAG MED ELLER UTEN "AVANSERT" KAFFE!


11 kommentarer:

  1. Kaffe er herlig!
    Ønsker deg en magisk søndag!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  2. Tør ikke si det høyt så jeg bare hvisker: hos oss bruker vi pulverkaffe....
    Likte den snakkeboblen din. Ha en fin søndagskveld. Klem

    SvarSlett
  3. Måtte le litt her eg set med kaffikoppen og kosar meg. Ja, eg er så enig! Kaffi er godt nesten uansett korleis den er laga. Viktigast for meg er at eg må ha den i forholdsvis tynn, liten kopp - spesielt morgonkaffien. Seinare på dagen kan eg til nøden ha den i krus. Dagens fyrste kaffikopp er ALLTID den beste!
    Ei fin veke til deg!

    Marian

    SvarSlett
  4. Så artig med snakkeboblen. Når jeg ser på sine bilder, så tenker jeg alltid: Hun må være like glad i rosa som jeg er i blått. Enig med deg. Kaffe smaker godt uansett. D

    SvarSlett
  5. Jeg er heller ikke så kresen på kaffe, kan godt drikke pulverkaffe og, jeg. Allikevel er kaffe latte en stor favoritt, men det drikkes kun når jeg kjøper kaffe ute.
    Nydelig bilder du viser - som alltid.
    Ønsker deg ei fortreffelig uke.

    Klem.

    SvarSlett
  6. Så herlige bilder,nydeligeste krakken og herlige fat:)nå drikker ikkje eg kaffi men har to kaffemaskiner,hihi må jo ha til dei som kommer på besøk men blir ikkje frista sjølv:)

    Fine søndagskveld til skjønne deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. He, he, morsomme du! Jeg er nok mer kaffe-kresen enn deg. Klarer ikke "dårlig" kaffe. Jeg er på Nespresso-raidet for tiden! :)
    Fine bilder som alltid.
    Fin ny uke til deg.
    Klem

    SvarSlett
  8. He-he, Kaspara - nå kunne min kaffejålenytemann holdt et laaaangt foredrag for deg om kaffe og forskjeller i smak og karakter;)
    Jeg sitter her på kontoret med en kopp Nespresso akkurat nå - veldig godt, men jeg kan jo ty til pulverkaffe også, jeg da - på tross av alle fancy kaffebrygge-løsninger som finnes på vårt kjøkken! Men - enig med deg - malabaren er alltid en sort vi vender tilbake til - det er noe med den lave syrligheten som gjør den så myk og rund og god:)

    Ha en fin mandag og ny uke. I dag er jeg bedt på middag på Grand - og det er jo ikke verst til en mandag å være!

    Klem!

    Ha en fin

    SvarSlett
  9. Så fine bilder og flotte farger :)
    Og kaffe er fantastisk!!

    Kjekt å oppdage bloggen din!
    Ha en god tirsdag!
    Hilsen Marie

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marie
      Kom ikke inn på linken til deg, men tusen takk for koselig hilsen! kaffe ja, alltid godt og aller best den føste koppen på morgenen synes jeg.
      Glad dag til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  10. Mmm, lekre bilder! Artig med snakkeboble med tekst, liker litt humor i interiøret:-D

    SvarSlett