torsdag 7. mars 2013

Legelampen på vegg























































Kanskje husker du  den røffe legelampen  med litt industrielt preg jeg handlet i en bruktbutikk for en stund tilbake. Endelig er den kommet opp på veggen!
Vi har svitsjet mellom fire ulike steder å ha den, men til slutt måtte vi bare ta en avgjørelse. Jeg er livredd skjemmende spikerhull, så det er nesten så vidt jeg tør ta et valg.
På veggen i ytterkant av den ene av sofaen hadde vi behov for litt ekstra lys dersom okkupanten av denne sofaen ønsket å lese litt på kveldstid.
Kjekt når estetikk og det praktiske kan forenes!

Her er det tid for felleskos og kvelds i lillestua.

ØNSKER DEG EN AVSLAPPENDE, GOD KVELD!


11 kommentarer:

  1. Looks so nice again! I bought some Marimekko fabric today for pillows and it reminded me of your blog! Do you know the fabric called 'Kompotti' with grey, black, beige and nude shades? I think it would look pretty good in your home too! ;)

    SvarSlett
  2. For en rå lampe!! :) Ja, flott når estetikk og det praktiske kan forenes! ;) Fin kveld til deg Kaspara!
    klem

    SvarSlett
  3. Den lampa gjorde seg godt der:O)! Veldig kul! Jeg er også redd for spikermerker og har brukt min kvote med spiker og skruehull her i stuen. Men så har min overbærende mann tettet de pent igjen for meg *veldig kjekt med sånne menn altså, hihi*:O). Men du Kaspara: hvor har du fått tak i den korallfargede asjetten?? Kunne godt tenke meg noen av de:). Stuen din er bare SÅ(!) koselig! Får lyst å dekke til min egen sofa med et eller annet jeg måtte ha liggende:) Ha en fin kveld du òg:) KLem fra Iren eller rettere sagt: Neri (nå har jeg virkelig tatt det i bruk etter du kalte meg det. Veldig praktisk fant jeg ut av så takk for kallenavn:O)

    SvarSlett
  4. Supert når form follow funktion.

    SvarSlett
  5. Den lampen er bare superkul!
    Fin plass dere har funnet til den:-)

    Klem

    SvarSlett
  6. Ahh..Knallfin lampe! Kjenner igjen redselen for hull (hurra, washi!), men lampen passet perfekt der du har plassert den:)

    SvarSlett
  7. Digger :-) Lampen fikk en fin plass der da, den får velfortjent oppmerksomhet på hvite vegger.

    Ha en god natt, drøm søtt!

    PS: Det hjørneskapet var også veldig kult!

    SvarSlett
  8. Åh, som jeg har savnet å titte innom bloggen din! Har vært utenfor blogverden lenge nå, men kjenner jeg må legge inn tid til dette igjen. Inspirasjon! Og blir så glad av å se de nydelige fargene du omgir deg med! God helg, kjære kaspara!

    SvarSlett
  9. Hei Kaspara:O)! Tusen takk for din ekstra koselige kommentar på "jenteparty" bordet mitt:) Takk for at du heier på meg:)! Det er veldig oppmuntrende å lese det du skriver skal du vite. Ja, du tippet riktig i at hele selskapet fikk seg en god latter av når faren min sa han het Karina, haha:) Han sa også " ja, nå er vi på jentefest!", hvor min mann kommenterer: "ja, og det er første gangen for både meg og din far, hoho. Håper du får tak i noen lignende ranunkler siden de er i favorittfargen din:). Mine kostet kun 80 kr på Mestergrønn og de har holdt i snart en uke og ser fortsatt fine ut.
    Jeg skjønner jeg må leite nøye på bruktmarkeder etter noen lignende tallerkener. For som du sier: de løfter virkelig opp ALT rundt seg. Herlig! Fin helg til deg òg Kaspara:O) Klem fra Neri (Og nei, du kan jo ikke kalle meg noe annet enn Neri nå, hehe).



    SvarSlett
  10. Herlig lampe! Og godt lys blir bare mer og mer viktig merker jeg... Huff og huff :)
    Synes den passet perfekt der jeg. Åååå så misunnelig keg ble nå for den var jo bare knalltøff :)

    Ha en videre strålende dag! Det er VÅR dag i dag!!

    PS! Ammogeriljamisjonering i helga ;)

    SvarSlett
  11. Superfin lampe, for ikke å snakke om det nydelige hjørneskapet ditt! Helt perfekt alt sammen, og collage nr to...DÅÅÅÅÅÅN!!!!! Ha en finfin helg. klemmer fra trøndelag

    SvarSlett