fredag 1. mars 2013

Bli med til bydelen Camden i London!























































Er du som meg glad i skilt og er i London, kan du garantert finne noen i bydelen Camden. Aller best liker jeg gamle skilt, men disse er nye og det er det du finner i Camden.
Du finner skilt langs hovedgata Camden road, men jeg ville nok først og fremst tittet i underetasjen på Camden Lock, dette bygget med bugnende av boder/butikker. Der er det best utvalg.
I år handlet jeg det øverste skiltet med meg hjem, mens det med " Ladies" er handlet et annet år. Mener å huske at det øverste skiltet kostet ca.120 kr.




























Camden er en frodig, flerkulturell og herlig bydel som jeg la min elsk på første fra første stund for flere år siden. Jeg MÅ til Camden når jeg er i London.




Jeg liker best å titte i det toetasjes bygget på venstre side der du ser broen med Camden Lock, mye rart å finne her. Er du på jakt etter en tøff skinnveske ville jeg tittet her. Jeg så fine romslige skinnvesker her til mye lavere pris enn andre steder i London. Jeg angrer på at jeg ikke tok med en romslig litt lys skinnveske (type skoleveskeform)  som kostet rundt 700-800 kr. Den ville vært veldig mye dyrere her hjemme.



























Vandrer du lang kanalen her skulle man nesten et øyeblikk tro man var kommet til Telemark. Her er det nemlig sluser for båtene.



























 Jeg liker de fargegladehusene langs hovedgata!
























Det er lurt å hoppe av bussen tidlig i hovedgata Camden street. Det er noen fine butikker på vei opp mot Camden Lock blant annen noen secondhand-butikker, en stor sportsbutikk som jeg synes alltid har masser av tilbud. en fin Vans butikk (gutta liker den), og en kreativ butikk som heter Oxfam Diy.
Der kan du finne mye rart; kort, vintageklær, diy-bøker, brukt og nytt.
Bildet er tatt fra denne butikken:




































































I området Camden Lock ligger denne store artige vintage klesbutikken. Jeg prøvde en kjole som var for stor. Pris: rundt 250 kr. Det var dessverre ikke lov til å fotografere inne i butikken.

Det er også et marked i Camden langs hovedgata som bare  heter Camden Market og er åpnet hver dag fra 9-18. Personlig så jeg ikke så mye spennende der, men elsker du morsomme  t-skjorter kan dette være stedet. Det er mest klær som selges på markedet.

HELGEN ER HER; FOLKENS! HERLIG!
HÅPER HELGEN DIN BLIR FIN!








5 kommentarer:

  1. Så flott da, kule skilt :)

    Ha en flott helg, solklem ;)

    SvarSlett
  2. Hei Kaspara!
    Så fint å få luftet seg litt!!
    Jeg er ikke så god på å reise..men jeg har vært på studietur til London og Camden i 2007. Når du nevner dette med fotografering og forbud, så fikk jeg merke det. Jeg så ikke forbudt-skiltet i en av butikkene å klarte og knipse noen bilder av noen stygge sacco-sekker;) Da ble jeg nærmest angrepet og utskjellt av eieren. Huff - så synd det er mine minner fra Camden! Nei da - vi hadde det supert! Vi snakkes - du får bare fortsette å kommentere på bloggen, hi hi - jeg føler med der selv om jeg ikke er aktiv! KLEM:)

    SvarSlett
  3. Hei søte Kaspara! Tusen takk for at du tar oss med til London! Herlige spennende bilder her inne.
    Yngestemann skal til skiuke i Østerrike. Han reiser sammen med 100 skolekompiser i kveld.
    Håper du får en riktig fin helg.
    Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  4. Hei Kaspara:O)! Takk for flott guidet "tur" rundt i denne bydelen:O) ELsker de fargede husene og vintage butikkene:O). Synd med den vesken men håper den venter på deg til en annen gang:) Klem fra Neri :O)

    SvarSlett